Julegave-tips til den som har alt🎅🏼

Kjøpsbetingelser

1. Avtalen
Les gjennom våre kjøpsbetingelser for netthandel hos Masimo.no.

Når du gjennomfører et kjøp aksepterer du våre kjøpsbetingelser og det inngås en bindende avtale mellom Masimo 2 AS og deg som kunde. Merk at kjøpsbetingelsene kan endres, og bør derfor leses hver gang man gjennomfører et kjøp hos Masimo.

2. Partene
Selger:

Firmaopplysninger
Firmanavn: Masimo 2 AS
Organisasjonsnummer: 925 893 900

Adresse: Postboks 1150 Nyborg, 7420 Trondheim.

Epost: hei@masimo.no 

Kjøper:

Kjøper er den forbruker som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.

3. Pris
Alle priser som er oppgitt i nettbutikken er inkludert merverdiavgift. Det er ingen skjulte kostnader hos oss og prisen som oppgis ved kjøpsøyeblikket inkluderer merverdiavgift, fakturagebyr og fraktkostnader. De ulike elementene er spesifisert i kassen som produktkostnad, merverdiavgift, frakt og fakturagebyr.

Vi tar forbehold om prisendringer og prisfeil på våre produkter.

Merk at tilbud gjelder så langt lageret rekker og innenfor de tidsrammer som det informeres om i vår markedsføring.

Vi tar forbehold om feil i vår lagerbeholdning. Dersom vi mangler noen av varene du har bestilt, vil vi sende varene vi har på lager og kreditere manglende vare(r), eventuelt slette bestillingen hvis vi ikke kan levere noen av varene.

Rabattkoder gjelder alltid for ordinære varer og ikke på allerede nedsatte varer. Enkelte rabattkoder er av personlig art og vi forbeholder oss retten til å avvise eventuelle salg og deaktivere rabattkoder dersom vi mistenker misbruk. Det er maksimalt tillatt én rabattkode per ordre.

Ved spesielle tilbud som har et krav for å få med en vare på kjøpet, må disse kravene være opprettholdt. Om du returnerer varer som gjør at kravet ikke opprettholdes, vil vi belaste deg for produktets ordinære verdi.

4. Produkter
Alle anbefalinger er veiledende og vil naturligvis ikke passe for alle. Dersom ditt produkt ikke passer, kan ikke Masimo stå til ansvar for valg.

Bilder vi bruker i nettbutikken er illustrative og kan avvike fra varens faktiske utseende.

5. Avtaleinngåelse
Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt ut sin bestilling til selgeren.

Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil. Eksempelvis dersom et produkt ikke har noen pris.

6. Betaling

Hos oss kan du velge mellom tre trygge og sikre betalingsmetoder.

1. Kortbetaling – benytter man kredittkort eller debetkort ved betaling, trekkes kjøpssummen på kortet samme dag som bestillingen blir gjort.

2. Vipps- kjøpssummen trekkes samme dag som bestillingen blir gjort.

For alle betalingsmetoder gjelder: Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen. Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.


7. Levering

Vi har en normal levering på 1-3 virkedager etter at ordren er betalt.

Pakkene sendes som postpakker med Posten Norge AS eller PostNord og pakken vil komme direkte til din postkasse. Om det ikke er plass eller postmannen ikke finner din postkasse, blir pakken levert på ditt nærmeste postkontor / post i butikk.

I noen tilfeller kan du også gi postbudet muligheten til å levere pakken i en pose på døren. Dette gjøres derimot kun hvis postbudet mener det er forsvarlig å etterlate pakken.

8. Risikoen for varen

Risikoen for varen går over på kjøper når h*n, eller dennes representant, har fått varene levert i tråd med punkt 6. Selgeren har ansvaret for varen frem til den er levert til kjøperen.

9. Angrerett
Hos Masimo har du 14 dagers bytte-, retur- og angrerett på ubrukte varer med ubrutt forsegling. For å benytte deg av bytte-, retur- og angreretten er det viktig at du gir beskjed til oss innen 14 dager fra du mottok varen. Om fristen er utgått vil varen(e) returneres direkte tilbake til kunden.

Meld fra om retur på: Kontakt@masimo.no

Kunde bærer kostnadene ved retur selv (jf. Angrerettloven § 8, punkt i). Merk at angreretten gjelder kun for forbruker og ikke bedriftskunder.

MERK: AV HENSYN TIL HYGIENE OG KVALITET PÅ PRODUKTENE KAN IKKE VARER MED BRUTT FORSEGLING BYTTES/ RETURNERES. 

Hvis du hever hele kjøpet vil du få tilbakebetalt varenes verdi ved kjøpetidspunktet, innen 14 dager etter at vi har mottatt og behandlet din retur. Du vil få en e-post når din retur er ferdigbehandlet. Har du betalt med kort vil beløpet tilbakeføres direkte til det samme kortet du benyttet ved kjøp.

For å få tilbakebetalt hele beløpet ved retur/angrerett, skal varen sendes tilbake i originalemballasje og i samme stand som da du mottok den. 

Dersom originalemballasjen er ødelagt vil varen anses som brukt.

Brukte varer

Dersom du returnerer en brukt vare, vurderer vi varens verdireduksjon, og tilbakebetaler varens brukte verdi. 

Kansellering/endring på bestilling
Hos Masimo ønsker vi å få levert pakken så raskt som mulig, og alle bestillinger blir ekspedert og sendt fra vårt lager senest dagen etter bestilling, mandag-fredag.

Dersom du ønsker å kansellere/ endre bestillingen din, må du snarest ta kontakt med oss på kontakt@masimo.no og gi oss beskjed.

Dersom ordren din ikke allerede er sendt, vil du få en bekreftelse fra oss på at ordren din er kansellert/endret. 

10. Levering og forsinkelse
Lynrask levering er høyt prioritert hos oss! Vi gjør vårt aller beste for å levere så raskt som mulig til enhver tid. Leveringstid er normalt 1-3 virkedager, men det kan også være tilfeller med 5-7 virkedager før varen blir levert.

Vi gjør oppmerksom på at vi tar forbehold om forsinkelser i perioder med stor pågang hos Masimo. Maksimal leveringstid er 3 uker fra bestillingen din ble utført. Dersom din bestilling ikke har blitt levert innen den tid, har du som kunde rett til å heve kjøpet uten noen kostnad, dersom ikke annet er avtalt.

Hvis du ikke har mottatt din pakke innen 5 uker, er du som kunde ansvarlig for å gi oss beskjed innen 5 uker etter din bestilling. Din bestilling vil anses som levert etter dette tidspunktet.
Har du mottatt pakken din men mangler deler av ordren din er du som kunde pliktig til å gi oss beskjed umiddelbart etter at pakken er mottatt. Om vi ikke får beskjed vil hele din ordre ansees som mottatt.

11. Reklamasjon ved mangel ved varen og frist for å melde krav
Hvis noe er skadet på produktet når du mottar pakken fra oss må du kontakte oss med det samme for å informere om dette slik at vi får registrert dette på din ordre hvis du skal returnere produktet.

Dersom vi har pakket feil vare er det viktig du gir oss beskjed innen 14 dager etter varen er mottatt. Da vil vi betale returkostnaden og sende riktig vare - gitt at den fremdeles er på lager. Vi tar forbehold om utsolgtsituasjoner.

Det er viktig at du har kvittering på ditt kjøp. Om du har gjeldende ordrenummer for reklamasjonen, vil det være bevis for oss om at varen er handlet i vår butikk.
Ved reklamasjon får kunden tilbakebetalt samme beløpet for reklamasjonsvaren som da den ble kjøpt, eller ny vare dersom vi fremdeles har produktet på lager.

Bytte og retur tar ofte opp til 3 uker fra du har sendt varen i retur. Returskjema vedlegges fysisk i din bestilling. 

På samme måte som det er vårt ansvar at pakken kommer frem til deg, er det ditt ansvar som kunde at pakken kommer frem til oss. Om du velger sporingspakke er du helt sikker på at den ikke forsvinner. Om du velger en rimeligere variant uten sporing har du mindre kontroll på hvor pakken din er.

12. Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold
Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt erstatning fra kjøperen. 

Oppfyllelse: Dersom kjøperen ikke betaler, kan selgeren fastholde kjøpet og kreve at kjøperen betaler kjøpesummen (oppfyllelse). Er varen ikke levert, taper selgeren sin rett dersom han venter urimelig lenge med å fremme kravet.
Heving: Ved vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra kjøper, kan selgeren heve avtalen. Selgeren kan likevel ikke heve etter at kjøpesummen er betalt. Selgeren kan også heve kjøpet dersom kjøperen ikke betaler innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse som selgeren har fastsatt. Selgeren kan likevel ikke heve mens tilleggsfristen løper, med mindre kjøperen har sagt at han eller hun ikke vil betale.
Erstatning: Selgeren kan kreve erstatning fra kjøperen for økonomisk tap han eller hun lider som følge av kontraktsbrudd fra kjøperens side jf. forbrukerkjøpslovens § 46.

Gebyr ved uavhentede varer: Dersom kjøperen unnlater å hente bestilte varer, belaster Masimo kjøper med et gebyr, dvs retur- og ekspedisjonskostnader kr 250,- Et slikt gebyr kan ikke belastes kjøpere under 18 år.


13. Garanti
Garanti som gis av selgeren, gir kjøperen rettigheter i tillegg til de kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler etter punkt 9 og 10.

14. Personopplysninger
Personopplysninger vil bli ikke videreformidlet til noen andre parter, men kun brukt til å gjennomføre avtalen med kjøper.

15. Alder
Du må være over 15 år for å utføre en handel hos oss. 

16. Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. Punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerådet for mekling.